Πως να διαχειριστείτε το στρες των εξετάσεων στην εποχή της καραντίνας – 11+1 τρόποι αντιμετώπισης

Τη στιγμή της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19, οι κοινωνίες βιώνουν μια άνευ προηγουμένου κατάσταση και όλοι επηρεάζονται από αυτήν. Αντιμέτωποι με μια πρωτόγνωρη «απειλή» και τις δυσκολίες που προκαλούνται
από τον περιορισμό στο σπίτι, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, την έλλειψη κοινωνικής αλληλεπίδρασης και την «στέρηση» νέων εμπειριών, έχουν γίνει αιτία κοινωνικών και συναισθηματικών δυσκολιών.


Καθώς αυτό το είδος αβεβαιότητας και φόβου εξακολουθεί να επικρατεί στην κοινωνία, πολλοί συμμετέχοντες στις προσεχείς εξετάσεις αισθάνονται πίεση στο να ανταποκριθούν επαρκώς και να αντιμετωπίσουν πλήρως το άγχος τους, ιδιαίτερα σε αυτήν την δύσκολη περίοδο. Το άγχος είναι ο τρόπος με τον οποίο το σώμα με συνδυασμό το συναίσθημα
προετοιμάζουν το άτομο να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά άγνωστες καταστάσεις
. Η αίσθηση μιας μικρής πίεσης μπορεί να βοηθήσει τον υποψήφιο να αυξήσει την παραγωγικότητα του. Με αποτέλεσμα να προετοιμάσει, να
συντονίσει και να βελτιώσει την προετοιμασία του για τις εξετάσεις χωρίς να επιτρέπει σε άλλους εξωτερικούς παράγοντες να προσδιορίσουν το τελικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, όταν το άγχος γίνεται έντονο, αποτελεί πλέον πρόβλημα και εμποδίζει την απόδοση των υποψηφίων. Συνήθως οδηγεί σε μαθησιακές δυσκολίες, μειώνοντας έτσι την ακαδημαϊκή τους απόδοση. Κατά συνέπεια παρατηρείται υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης και αποτυχία των εξετάσεων.
Τα συμπτώματα του σοβαρού στρες μπορεί να διαφέρουν. Κάποιες φορές εκδηλώνονται σωματικά (τρέμουλο, λιποθυμία, ναυτία), άλλες φορές είναι συμπεριφορικά (νευρικότητα) και σε μεγάλο ποσοστό εκφράζονται και συναισθηματικά (χαμηλή αυτοεκτίμηση, αίσθημα απελπισίας) .
Ένα από τα κύρια σημάδια του άγχους είναι ο φόβος της αποτυχίας. Μπορεί να παρακινήσει ένα άτομο να πετύχει, να «τον οπλίσει» με ελπίδα να αγωνίζεται και να αναλώνει πολύτιμο χρόνο στην προετοιμασία του, αλλά αντίθετα μπορεί και να τον εμποδίσει να επιτύχει τους στόχους του. Εκφράζοντας έτσι έναν παθητικό φόβο αποτυχίας, δηλαδή μια επιφανειακή, επιπόλαια μελέτη και αποφυγή αντιμετώπισης έντονων καταστάσεων .
Η σωστή προετοιμασία του υποψηφίου στις εξετάσεις αποτελεί την καλύτερη μέθοδο για την αντιμετώπιση του φόβου της αποτυχίας και της ενίσχυσης της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης του.

Πως μπορείτε να το αντιμετωπίσετε:

1.Επιλέξτε κατάλληλο χώρο μελέτης: Με σταθερή θερμοκρασία. Η επιφάνεια εργασίας θα πρέπει να περιέχει μόνο το απαραίτητο υλικό του μαθήματος για την αποφυγή της απόσπασης της προσοχής σας από άλλα αντικείμενα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, είναι καλύτερο να αλλάξετε δωμάτιο.
2.Οργανώστε το Χρόνο σας: Καταγράψτε τις ώρες, καθώς και τα διαστήματα, που θα αφιερώνετε καθημερινά στο διάβασμα αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες δραστηριότητες σας! Έτσι, θα ξέρετε πόσο και πότε θα έχετε το χρόνο άλλα κυρίως την συγκέντρωση που απαιτεί το διάβασμα πριν τις εξετάσεις!
3.Επανάληψη: Γράψτε σημειώσεις, κάντε ερωτήσεις στον εαυτό σας, δημιουργήστε αρκτικόλεξα, χρησιμοποιήστε mindmaps, σχέδια και ό,τι άλλο μπορεί να σας βοηθήσετε να ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΕ την ύλη! ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ!!! Όταν ακούμε κάτι κατανοούμε το 10%, όταν το γράφουμε το 50% και όταν προσπαθούμε να το εξηγήσουμε στους άλλους το έχουμε κατανοήσει κατά 90%! Μην ξεχνάτε, στην πλατφόρμα μας μπορείτε να βρείτε επικαιροποιημένες σημειώσεις για κάθε ενότητα και βιντεομαθήματα για επανάληψη της ύλης.
4. Αποβάλλετε τις αρνητικές σκέψεις: όπως «δεν μελέτησα αρκετά», «δεν μπορώ να το κάνω»
5.Θετική Ψυχολογία: «ξέρω την ύλη» , «μπορώ να το κάνω». I will pass my finals. I will pass my classes. I will not be defeated. I will finish strong.
6.Αποφύγετε να πέσετε στην παγίδα της τελειομανίας: Ο καθένας κάνει λάθη. Αυτό είναι αποδεκτό. Το πιο σημαντικό είναι να δώσετε το καλύτερο σας εαυτό.
7.Καλή Διατροφή: Φρούτα και χυμοί για τις απαραίτητες βιταμίνες, ξηροί καρποί, πλούσιοι σε ιχνοστοιχεία και ασβέστιο για γερή μνήμη, όχι πρόχειρο φαγητό και κυρίως όχι ταυτόχρονα με το διάβασμα! Α! κι αν η όρεξη σας αναζητά κάτι γλυκό, η μαύρη σοκολάτα βελτιώνει στη συγκέντρωση του μυαλού και τη σκέψη!
8.Σωματική Ευεξία: περπάτημα, χαλαρό τρεξιματάκι, βαθιές αναπνοές που βοηθάνε το σώμα να ηρεμήσει.
9.Ύπνος: φροντίστε να κοιμάστε όσο χρειάζεται ο οργανισμός σας και να μην το παρακάνετε με τα ξενύχτια! Ειδικά τη νύχτα πριν από τις εξετάσεις φτιάξτε το πρόγραμμά σας έτσι ώστε να κοιμηθείτε τόσες ώρες, όσες σας χρειάζονται για να ξυπνήσετε την ημέρα των εξετάσεων ξεκούραστοι και φρέσκοι!
10.Μία ημέρα πριν: Κάντε μια δραστηριότητα που σας αρέσει: Κάντε μία βόλτα, φτιάξτε τα λουλούδια στο μπαλκόνι. Κάντε κάτι που σας ικανοποιήσει και σας γεμίζει ώστε να λάβετε μια θετική εξωτερική επίδραση στη συγκέντρωσή σας!
11.Την ημέρα των εξετάσεων: Ξεκινήστε τη μέρα σας ΝΩΡΙΤΕΡΑ: Την ημέρα των εξετάσεων, ξεκινήστε νωρίτερα! Έτσι θα έχετε το χρόνο να αντιμετωπίσετε όποια μικρή καθυστέρηση μπορεί να σας τύχει και να έχετε όλο το χρόνο να είσαστε ήρεμοι και συγκεντρωμένοι!
12.Don’t Complain; Just Work Harder.

Τα σχόλια και η υποστήριξή σας στις σελίδες μας στο Facebook και στο Google είναι μεγάλη τιμή για εμάς!
Σας ευχαριστούμε!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top