Διάβασμα για εξετάσεις

Γιατί πρέπει να κάνετε διαλείμματα από το διάβασμα και πως να αυξήσετε την αποδοτικότητα σας

Με τις εξετάσεις του ΕΑΠ προ των πυλών, οι περισσότεροι φοιτητές βρίσκονται σε μια μόνιμη κατάσταση άγχους, προσπαθώντας να ισορροπήσουν μεταξύ των εξετάσεων και τις προετοιμασίας για αυτές αλλά και με την καθημερινότητα τους που συχνά είναι απαιτητική, ειδικά αν εργάζονται ή έχουν οικογένεια. Τα συχνά διαλείμματα από το διάβασμα, είναι μέρος της προετοιμασίας και μπορούν να σας βοηθήσουν να είστε πιο συγκεντρωμένοι, ενώ μπορεί να αποτελέσουν και κίνητρο για πιο αποδοτικό διάβασμα.

Πως όμως μπορείτε να αποφύγετε να μετατρέψετε ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα σε ένα ολοήμερο “μαραθώνιο” στο Netflix; Πως μπορείτε να κάνετε ένα διάλειμμα από το διάβασμα να είναι “παραγωγικό”;

Ένα παραγωγικό διάλειμμα θα πρέπει να σας βοηθά να γεμίσετε τις μπαταρίες σας και να σας κάνει να νιώθετε έτοιμοι να συνεχίσετε το διάβασμα σας, με πιο καθαρό μυαλό και μεγαλύτερη προσοχή. Αν δεν ξέρετε πως να κρατήσετε αυτά τα πολύτιμα διαλείμματα μικρά ετοιμάσαμε μια σειρά από συμβουλές για να σας βοηθήσουμε.

Δοκιμάστε να κάνετε κάτι εντελώς διαφορετικό στο διάλειμμα σας

Για να πετύχετε την καλύτερη απόδοση στο διάβασμα σας θα πρέπει το διάλειμμα σας, να ξεκουράζει το μυαλό σας. Αν η μελέτη σας περιλαμβάνει πολύ διάβασμα και γράψιμο, δοκιμάστε να κάνετε κάτι εντελώς διαφορετικό, όπως το να μαγειρέψετε ή να κάνετε γυμναστική. Αυτό θα ενεργοποιήσει άλλο μέρος του εγκεφάλου σας και θα ξεκουραστεί η μεριά που έχει να κάνει με το διάβασμα και το γράψιμο. Πρέπει να ξεκουράσετε το μυαλό σας, για αυτό θα χρειαστεί να αφήσετε στην άκρη οποιαδήποτε δραστηριότητα επιβάλει εξάσκηση της μνήμης. Δεν είναι δηλαδή, η κατάλληλη στιγμή να λύσετε σταυρόλεξα, ακόμα και αν είναι κάτι που σας ευχαριστεί. Προτιμήστε να επιλέξετε μια δραστηριότητα που θα αφήσει το μυαλό σας να ξεκουραστεί.

Φύγετε από τον χώρο που διαβάζετε

Αν χρησιμοποιείτε ένα συγκεκριμένο δωμάτιο ή χώρο του σπιτιού για να μελετήσετε, προτιμήστε να φύγετε από εκεί. Το να έχετε τον δικό σας, προσωπικό χώρο μελέτης, είναι καλό γιατί σας βοηθά να συγκεντρωθείτε καλύτερα. Όταν θελήσετε να κάνετε διάλειμμα απλά φύγετε από αυτό το χώρο. Το μυαλό σας θα κατανοήσει ότι ήρθε η ώρα για μια μικρή παύση. Προσπαθήστε να το τηρείτε πιστά αυτό και θα σας βοηθήσει να έχετε ισορροπία στην καθημερινότητα σας αλλά και να διαχειρίζεστε καλύτερα στρεσογόνες καταστάσεις.

Βοηθήστε το μυαλό σας να αναζωογονηθεί

Ένας υπνάκος ή ένα μικρό γεύμα μπορεί να σας κάνει να νιώσετε πρόσκαιρα καλά, όμως μπορεί να ξεφύγετε ή να βαρύνετε και να έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα. Δοκιμάστε να κάνετε μερικές ασκήσεις αυτοσυγκέντρωσης, για να αναζωογονήσετε το πνεύμα. Μπορείτε να βρείτε μικρές συνεδρίες αυτοσυγκέντρωσης και στο youtuibe και θα σας βοηθήσουν να είστε και πιο αποδοτικοί στις εξετάσεις, αφού βοηθούν στην διαύγεια και αυτοσυγκέντρωση.

Τα μικρά διαλείμματα μπορεί να μοιάζουν “αντιπαραγωγικά” όσο πλησιάζουν οι εξετάσεις και το άγχος μεγαλώνει, αλλά η αλήθεια είναι ότι μπορούν να σας ωφελήσουν και να σας γεμίσουν ενέργεια και δραστικά να αυξήσουν την απόδοση σας.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Scroll to Top